TRIFAZIAI ELEKTROS VARIKLIAI (SINCHRONINIAI)





Trifaziai sinchroniniai varikliai yra elektros varikliai, kurie veikia sinchroniškai su elektros tinklo dažniu, tai reiškia, kad jų rotorius sukasi tokiu pačiu dažniu kaip ir maitinimo šaltinio magnetinis laukas. Jie naudojami daugelyje pramoninių ir komercinių aplikacijų, kur reikalingas pastovus ir tikslus sukimosi greitis.
Techinė specifikacija
- Galingumas nuo 0,37kW iki 400kW
- Dydis nuo 71 iki 315
- Apsukos: 1500aps. (4 poliai), 3000aps. (2 poliai)
- Aliuminio (nuo 71 iki 132 dydžio), ketaus korpuse (nuo 160 iki 315 dydžio)
- Standartinės apsaugos klasės IP 55 arba aukštesnės pagal poreikį
Veikimo principas
Trifaziame sinchroniniame variklyje statorius turi trifazę apviją, kuri sukuria besisukantį magnetinį lauką. Rotorius, kuris gali būti su nuolatiniais magnetais arba su elektromagnetais, sukasi tokiu pačiu greičiu kaip ir šis magnetinis laukas. Skirtingai nuo asinchroninių variklių, sinchroninis variklis neturi slydimo – jo sukimosi greitis tiksliai atitinka maitinimo dažnį.
Parametrų ir techninių specifikacijų teirautis: KONTAKTAI
Peržiūrėti E.VENTILITA.LT el.parduotuvės asortimentą.
SERTIFIKATAI IR TECHNINĖS CHARAKTERISTIKOS
Trifazis variklis ir jo panaudojimo galimybės apima itin plačią techninę sritį. Šio tipo elektros pavarų veikimo principai, efektyvumas ir pritaikymas yra tokie reikšmingi, kad jie nagrinėjami ir akademiniame lygmenyje – techninių mokslų universitetuose šia tema rengiami ir ginami moksliniai darbai bei disertacijos.
Statistiniai duomenys rodo, kad trifazis variklis dominuoja tarp visų naudojamų elektros variklių – apie 90 procentų rinkoje eksploatuojamų sprendimų priskiriami būtent šiam tipui. Tokį paplitimą lemia labai platus pritaikymas, tačiau kartu tai kelia ir nemažai techninių klausimų. Norint, kad trifazis variklis veiktų patikimai ir efektyviai, būtina tinkamai įvertinti jo parinkimo bei eksploatavimo sąlygas.
Didelį trifazio variklio populiarumą pirmiausia lemia jo konstrukcinės savybės. Lyginant su kitų tipų varikliais, trifazis variklis dažniausiai yra kompaktiškesnis ir lengvesnis – jo masė gali būti net 20–30 procentų mažesnė. Paprastesnė konstrukcija prisideda prie didesnio patikimumo, mažesnių priežiūros kaštų ir paprastesnio remonto. Be to, trifazis variklis pasižymi aukštu naudingumo koeficientu, kuris optimaliomis darbo sąlygomis gali siekti 80–90 procentų.
Vertinant trifazį variklį, itin svarbios jo techninės charakteristikos. Vienas pagrindinių parametrų yra galia – standartiniai trifaziai varikliai paprastai gaminami nuo 0,12 iki 500 kW galios diapazone. Šis rodiklis turi būti parenkamas itin atsakingai, įvertinant, ar trifazis variklis pajėgs atlikti numatytas funkcijas konkrečioje sistemoje. Be galios, svarbūs ir kiti techniniai aspektai: darbinė įtampa, dažnis, veleno sukimosi greitis, polių skaičius bei kiti eksploataciniai rodikliai.
Renkantis trifazį variklį, taip pat būtina atsižvelgti į izoliacijos klasę ir apsaugos laipsnį, ypač jei įrenginys bus naudojamas sudėtingomis aplinkos sąlygomis. Nors trifazis variklis turi daug privalumų, jis nėra visiškai be trūkumų. Vienas iš jų – sumažėjęs efektyvumas dirbant esant mažai apkrovai. Moksliniai tyrimai rodo, kad tokiomis sąlygomis trifazio variklio naudingumo koeficientas reikšmingai krenta. Be to, įtampos svyravimai ar kritimai taip pat gali lemti papildomus energijos nuostolius.
Apibendrinant galima teigti, kad trifazis variklis yra plačiausiai naudojamas elektros variklių tipas įvairiose pramonės ir inžinerijos srityse. Jo sėkmę lemia konstrukcinis paprastumas, aukštas efektyvumas ir lankstus pritaikymas skirtingoms užduotims. Vis dėlto, dėl didelio techninių parametrų skaičiaus, renkantis trifazį variklį rekomenduojama pasitarti su patyrusiais specialistais, kurie padės priimti optimalų sprendimą.